Program edukacyjny
- zapewnienie opieki i wspomaganie rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku,
- uwzględnianie indywidualnych potrzeb dziecka, troska o zapewnienie równych szans,
- umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu,
- stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności, dążenia do osiągania celów,
- podejmowania odpowiedzialności za siebie i za najbliższe otoczenie,
- rozwijanie wrażliwości moralnej,
- kształtowanie umiejętności obserwacji, ułatwianie rozumienia zjawisk zachodzących w dostępnym doświadczeniu dziecka, otoczeniu przyrodniczym, społecznym, kulturowym i technicznym,
- rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do aktywności badawczej i wyrażania własnych myśli i przeżyć,
- rozwijanie wrażliwości estetycznej, tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej,
- zapewnienie warunków do harmonijnego rozwoju fizycznego, bezpiecznego postępowania i zachowań prozdrowotnych.
Rozumiejąc proces edukacyjny małego dziecka jako wspieranie jego rozwoju i samodoskonalenia, mając świadomość czekających dziecko wyzwań ze strony współczesnego świata, stawiamy sobie cele, których realizacja pozwoli dziecku funkcjonować w dynamicznie zmieniających się warunkach. Staramy się tak organizować zajęcia, aby prowadzić do zwiększenia efektywności toku nauczania. Stosowanie metod aktywizujących w procesie dydaktycznym sprzyja pogłębieniu zdobytej wiedzy, jej operatywności i trwałości. Dzieci muszą myśleć podczas wykonywania podjętych działań, angażują się emocjonalnie, są aktywne w sferze percepcyjnej, ruchowej, werbalnej i emocjonalno-motywacyjnej.
Zajęcia ponadprogramowe
Okres przedszkolny to bardzo ważny czas w życiu dziecka. To czas, kiedy dzieci uczą się podczas zabawy i codziennego doświadczania, poznają swoją pierwszą grupę rówieśniczą, definiują własne miejsce w otaczającym je świecie, uczą się przestrzegania zasad i reguł, rozwijają zainteresowania. Dlatego zajęcia, które prowadzimy w naszym przedszkolu przy pomocy zabawy i nauki wszechstronnie wspierają rozwój dziecka na wielu płaszczyznach.
Nie chcemy, by którekolwiek z dzieci czuło się u nas pokrzywdzone lub pomijane, dlatego wszystkie uczestniczą we wszystkich zajęciach, bawią się, uczą i rozwijają wspólnie.

- – realizacja podstawy programowej – codziennie,
- – zajęcia dydaktyczne – codziennie,
- – czytanie Bajek – codziennie,
- – zajęcia plastyczno-techniczne – codziennie,
- – zabawy ruchowe – codziennie.

- – język angielski – codziennie
- – zajęcia komputerowe – programowanie
- – tańce nowoczesne –1 raz w tygodniu
- – metoda dobrego startu – 1 raz w tygodniu
- – zajęcia z logopedą – 1 raz w tygodniu
- – gimnastyka korekcyna
- – arteterapia
- – bajkoterapia
- – muzykoterapia
- – dogoterapia

- – grota solna – 1 raz w tygodniu,
- – imprezy okolicznościowe ( jasełka, bal, dzień rodziny, Mikołaj, itp.)
- – wycieczki w ciekawe miejsca,
- – spotkania z interesującymi ludźmi,
- – koncerty edukacyjne,
- – spektakle teatralne
- – lekcje przyrodnicze i muzealne,
- – gry i zabawy na świeżym powietrzu,
- – wycieczki tematyczne (poczta, apteka, biblioteka, itp.).
Kółka zainteresowań

Kuchcikowo
1 raz w miesiącu – wspólne gotowanie, pieczenie, robienie sałatek, kanapek, koktajli itp. Poznajemy smaki i zasady komponowania składników oraz zasady prawidłowego odżywiana

1 raz w miesiącu – wspólne odkrywanie najróżniejszych ciekawych i niesamowitych rzeczy (w ramach zabaw badawczych).


1 raz w miesiącu – ciekawe zajęcia plastyczno – techniczne wykorzystujące różnorodne techniki plastyczne. Prace dzieci biorą udział w konkursach organizowanych przez instytucje i placówki oświatowe na terenie całego kraju ( zdobyte przez Nasze dzieci dyplomy można zobaczyć w szatni).
- metodę Dobrego Startu Marty Bogdanowicz;
- metodę czynnościowego kształcenia matematycznego prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej;
- metody aktywizujące i integracyjne;
- elementy metod kształcenia muzycznego Carla Orffa;
- metodę gimnastyki twórczej Rudolfa Labana;
- metodę globalnego czytania Ireny Majchrzak;
- metody pedagogiki zabawy (KLANZA);
- techniki relaksacyjne;
- Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne,
- Metoda gimnastyki rytmicznej A. i M. Kniessów,
